بررسی Galaxy J7 Prime : موبایلی خوش قیمت با امکاناتی باور نکردنی

دسته بندی : اندروید , تلفن همراه , ویژه 2 4783 بازدید سه شنبه 9 آذر 1395 نویسنده :
بررسی Galaxy J7 Prime

سامسونگ توانسته قیمت J7 Prime را به گونه‌ای تنظیم کند که بخش بزرگی از کاربران را مجذوب خود نماید. بررسی Galaxy J7 Prime به ما فرصت داد تا با موبایلی قدرتمند آشنا شویم. با تِک میکس همراه شوید.

طی دوسال گذشته سامسونگ با عرضه گلکسی J7 توانست بخش بزرگی از بازار تلفن‌های ارزان قیمت را تصاحب نماید. در این راستا برای جلب نظر مشکل پسندان اقدام به رونمایی از گوشی J7 Prime نمود. بسیاری از خریداران به دنبال تلفنی ارزان همراه با بدنه‌ای فلزی هستند. سامسونگ حساسیت این گونه کاربران را به خوبی دریافته و اقدام به رونمایی از تلفنی ارزان ولی فلزی نمود. تلفنی خوش قیمت با ظاهر و امکاناتی فوق العاده. این تلفن برخلاف برادر ارزان‌تر خود یعنی گلکسی J7 دارای باتری غیر قابل تعویض بوده و بدنه‌ای فلزی دارد. حسگر اثر انگشت در این رده از تلفن‌ها به سختی یافت می‌شود ولی سامسونگ ترجیح داده تا تلفن خود را به آن مجهز نماید. مانند سایر تلفن‌های سامسونگ، گلکسی J7 Prime دارای حسگر اثر انگشت درون کلید خانه می‌باشد. در ادامه با بررسی Galaxy J7 Prime همراه ما باشید.

بررسی Galaxy J7 Prime

 

نکات مثبت

[list icon=”momizat-icon-checkmark-circle” icon_color=”#81d742″ ]طراحی زیبا,عمر باتری فوق العاده,حسگر اثر انگشت,دوربین اصلی با کیفیت,کیفیت صدای بهبود یافته[/list]

 

نکات منفی

[list icon=”momizat-icon-cancel-circle” icon_color=”#dd3333″ ]دوربین خودنگار معمولی,عدم استفاده از نمایشگر AMOLED,عملکرد رابط کاربری می‌توانست روان‌تر باشد[/list]

 

Galaxy J7 Prime
5.5 inches

1080 x 1920 pixels

نمایشگر
Exynos 7870 Octa

Octa-core 1.6 GHz Cortex-A53

پردازنده اصلی
Mali-T830MP2 پردازنده گرافیکی
3 GB رم
16/32 GB حافظه داخلی
microSD, up to 256 GB حافظه جانبی
13 MP, f/1.9, 28mm, autofocus, LED flash

1080p@30fps

دوربین اصلی
8 MP, f/1.9 دوربین خودنگار
3300 mAh باتری
4G, 3G, GSM شبکه
Black, Gold رنگ ها
151.7 x 75 x 8 mm ابعاد
167 g وزن

طراحی

بررسی Galaxy J7 Prime

بدنه فلزی یکپارچه ظاهری گران قیمت به این تلفن بخشیده است. چارچوب کلی طراحی سامسونگ در این موبایل رعایت شده است. طوری که با اولین نگاه در خواهید یافت با یک سامسونگ رو به رو هستید. با نگاهی دقیق‌تر به دستگاه متوجه یک تغییر بسیار عجیب می‌شویم. بلندگو از بخش پشتی به سمت راست و بالای کلید پاور منتقل شده است. به نظر ما این تغییر یک حرکت مثبت از سوی سامسونگ بوده زیرا در بسیاری از مواقع با قرار دادن تلفن بر روی سطوح هموار، صدای دستگاه خفه می‌شد و متوجه پیام‌ها یا تماس‌ها نمی‌شدیم. با این تغییر دیگر نگران وضعیت تلفن خود نخواهیم بود. بخش جلوی دستگاه مانند سایر مدل های سال 2016 به صورت یکپارچه از شیشه ساخته شده است. حاشیه های اطراف نمایشگر قابل قبول می‌باشد.

بررسی Galaxy J7 Prime

دوربین دستگاه با بدنه و بخش پشتی کاملا همسطح می‌باشد. استفاده از فلز برش خورده و براق در اطراف لنز بسیار هوشمندانه بوده و نمای خوب و جدیدی را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. بررسی Galaxy J7 Prime به ما نشان داد که کیفیت بدنه بسیار خوب بوده و به محض لمس دستگاه حس خوشایند فلز به شما منتقل می‌گردد. متاسفانه بدنه اندکی لغزنده بوده و در طولانی مدت باید مراقب افتادن دستگاه باشیم. بخش پشتی دستگاه تمام فلزی نبوده بلکه بالا و پایین آن برای بهبود آنتن دهی از پلاستیک ساخته شده است. خوشبختانه در استفاده روزانه متوجه پلاستیکی بودن این بخش‌ها نخواهید شد.

بررسی Galaxy J7 Prime

درگاه میکرو SD و سیم کارت در بخش چپ دستگاه تعبیه شده است. این برای اولین بار است که یک تلفن ارزان قیمت سامسونگ از باتری غیر قابل تعویض استفاده می‌نماید و برای وارد کردن سیم کارت مجبور به استفاده از درگاه درون بدنه هستیم. تا به این جای کار همه چیز ایده آل بوده ولی می‌رسیم به بخش ناخوشایند داستان: دکمه‌های صدا و پاور. کیفیت این دکمه‌ها به هیچ وجه مطلوب نبوده و باید خیلی بهتر از این‌ها می‌بود. متاسفانه دکمه‌های صدا بسیار بالا قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها اندکی دشوار است. سرانجام سامسونگ خطر شرکت‌های چینی را حس کرده و برای عقب نماندن از قافله، چندین گام اساسی رو به جلو برداشته است.

 

نمایشگر

بررسی Galaxy J7 Prime

هر چند با یک تلفن میان رده رو‌به‌رو هستیم ولی سامسونگ توانسته طراحی عالی و یکدستی را ارائه نماید اما در بخش نمایشگر از حداکثر توان خود بهره نبرده است. سامسونگ به جای استفاده از نمایشگر AMOLED ترجیح داده تا از نمایشگرهای معمولی یعنی LCD استفاده نماید. در عوض رزولوشن نمایشگر به FHD ارتقا پیدا کرده است. هرچند دقت نمایش نمایشگر افزایش پیدا کرده ولی جذابیت AMOLED را ندارد. اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم در مقایسه با سایر پنل‌های LCD در این رده از تلفن‌های هوشمند، نمایشگر J7 Prime  می‌تواند رنگ‌ها را شاداب‌تر نمایش دهد. روشنایی نمایشگر بسیار عالی بوده ولی سامسونگ در این بخش هم خساست به خرج داده و حسگر نور را حذف کرده بنابراین گزینه تنظیم نور خودکار وجود ندارد و در محیط‌های پر نور مجبور به استفاده از حالت Outdoors خواهید بود تا نور نمایشگر به حداکثر خود افزایش یابد. برخی مواقع تشخیص افکار طراحان سامسونگ بسیار دشوار می‌باشد. تلفنی با داشتن این سطح امکانات از داشتن حسگر تشخیص نور محیط محروم مانده است! خوشبختانه یک LED برای اطلاع از دریافت پیام یا تماس تعبیه شده است. در محیط‌های بیرونی و پرنور، تشخیص چشمک زدن این حسگر بسیار دشوار خواهد بود ولی بودن آن بسیار بهتر از نبودن است.

 

دوربین

بررسی Galaxy J7 Prime

گلکسی J7 Prime به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه با فلش LED تکی و دوربین خودنگار 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. وقتی پای کیفیت تصاویر به میان می‌آید این دوربین‌ها حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت. دوربین خودنگار خیلی ناامید کننده بوده زیرا وقتی صحبت از 8 مگاپیکسل در میان است شما انتظار جزئیات بیش‌تری در عکس را دارید. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین بسیار نرم و رفو شده هستند. عملکرد دوربین خودنگار کاملا مشابه دوربین‌های 5 مگاپیکسلی تلفن‌های ارزان در بازار می‌باشد.

بررسی Galaxy J7 Prime

دوربین اصلی آنچنان بد نبوده و تصاویر ثبت شده در نور خوب، بدون نویز و پر از جزئیات می‌باشند. حتی می‌توان گفت که جزئیات تصاویر از دوربین Galaxy A9 Pro هم بیش‌تر می‌باشد. ویژگی بسیار کاربردی دوربین حالت HDR آن بوده ولی متاسفانه این حالت به صورت خودکار نیست و باید دستی آن را روشن نمایید. در صورتی که محیط شما کم نور باشد می‌توانید امید به ثبت تصاویری با کیفیت داشته باشید ولی در تاریکی مطلق امید شما کاملا ناامید می شود.

در صورتی که دکمه خانه را دو بار فشار دهید نرم افزار دوربین به سرعت باز می‌شود. محیط نرم افزار کاملا مشابه با سایر تلفن‌های گلکسی بوده و حالت‌های عکاسی محدود به Night, Pro, HDR, Panorama و Beauty mode می‌شود. شما می‌توانید از حالت Pro هم بهره ببرید ولی تمام امکانات تلفن‌های پرچم‌دار برای آن در دسترس نمی‌باشد. در حالت Pro تنظیماتی مانند ISO، تعادل سفیدی و سرعت دیافراگم را تغییر داد.

 

نرم افزار

بررسی Galaxy J7 Prime

بررسی Galaxy J7 Prime نشان میدهد که این تلفن همراه با اندروید 6.0.1 و رابط کاربری گلکسی نوت 7 به بازار عرضه شده است. نرم افزارهای جدیدی مانند Samsung Cloud، گالری جدید و Samsung Notes در این رابط کاربری یافت می‌شود. گوشی J7 Prime ویژگی امنیتی منحصر به فردی به نام S Secure دارد. S Secure یکی از زیرمجموعه‌های برنامه امنیتی KNOX سامسونگ محسوب می‌شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا نرم افزارها را قفل کرده و برای برخی از اطلاعات خود محدودیت قرار دهید.

بررسی Galaxy J7 Prime

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تم یا theme store ظاهر تلفن خود را به کلی دگرگون کرده و از آیکون‌ها و منوهای جدید و متنوع بهره ببرید. درصورتی که بخواهید می‌توانید تم‌های پولی را به وسیله درگاه بانک ایرانی که سامسونگ تدارک دیده است خریداری نموده و به صورت آنلاین مبلغ آن که معمولا بین 3 تا 8 هزار تومن قیمت دارد را پرداخت نمایید.

بررسی Galaxy J7 Prime

حالت Ultra Data Saving Mode مصرف دیتا را تا جای ممکن کاهش داده و می‌تواند بسته‌های اینترنت شما را حفظ نمایند.

 

عملکرد

بررسی Galaxy J7 Prime

گلکسی J7 Prime به پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 7870 همراه با 3 گیگابایت رم تجهیز شده است. هسته‌های مورد استفاده در این پردازنده از نوع Cortex-A53 بوده که چندان قوی نخواهند بود. بعد از بررسی Galaxy J7 Prime می‌توان عملکرد دستگاه را خوب ارزیابی کرد. جلوه‌های بصری روان بوده و زمان لازم برای اجرای نرم افزارها بسیار کوتاه می‌باشد. به لطف رم 3 گیگابایتی در زمینه Multitasking یا اجرای همزمان چند نرم افزار بسیار خوب عمل می‌کند. خوشبختانه فعالیت نرم افزارها در پس زمینه به سرعت خاتمه پیدا نمی‌کند و پس از چند دقیقه به راحتی می توانید کار خود با نرم افزار را ادامه دهید.

بررسی Galaxy J7 Prime

به نظر می‌رسد که سامسونگ بهینه سازی بزرگی برای Galaxy J7 Prime  انجام داده است. عملکرد کلی دستگاه بسیار روان‌تر از سایر رقبا بوده البته برخی مواقع با کمی کندی روبه‌رو می‌شویم. این کندی زمانی ظاهر می‌شود که بخواهید از صفحه قفل وارد یک نرم افزار شوید. به دلیل استفاده از پردازنده گرافیکی Mali-T830MP2 نمی‌توانید از بازی‌های FHD مانند Modern Combat 5 لذت ببرید زیرا این پردازنده توانایی اجرای بی‌نقص و با کیفیت این نوع بازی‌ها را ندارد. قیمت J7 Prime به گونه ایست که می‌توانید تلفنی با پردازنده اسنپدراگون 820 اما چینی را انتخاب نمایید. یکی از نقاط قوت این تلفن استفاده از حسگر اثر انگشت توسط سامسونگ در این بازه قیمتی می‌باشد. این حسگر مانند همیشه درون دکمه خانه تعبیه شده ولی عملکردی همراه بدون نقص را از خود ارائه نمی‌دهد. بسیاری از موارد پیش می‌آمد که اثر انگشت را تشخیص نداده و درخواست تکرار می‌کرد. به احتمال فراوان با یک بروزرسانی این مشکل مرتفع می‌گردد. زمان‌هایی که این حسگر عمل می‌کند به سرعت قفل دستگاه باز شده و آماده کار می‌شود.

 

کیفیت صدا

بررسی Galaxy J7 Prime

مشخصات J7 Prime تا اینجای کار خوب بوده ولی بخشی که بیش‌ترین تغییر را به خود دیده، بلندگوی تلفن می‌باشد که تغییر مکان داده است و به سمت راست منتقل شده است. کیفیت صدا عالی نیست ولی بلندگو می‌تواند صدایی تیز و بلند را تولید نماید. از نظر عمق صدا چندان قوی نیست. در صورتی که صدا را تا آخرین حد خود افزایش دهیم شاهد اندکی اعوجاج در صدا خواهیم بود. خروجی صدای بالای نمایشگر برای مکالمه بسیار خوب وده و شما را کاملا راضی نگه خواهد داشت.

 

عمر باتری

بررسی Galaxy J7 Prime

گوشی J7 Prime به باتری بزرگ 3,300mAh مجهز شده است. گلکسی J7 2016 دارای عمر باتری افتضاحی بود ولی J7 Prime همه ما را شگفت زده کرد. طول عمر باتری آن فوق العاده می‌باشد. حتی اگر اندکی به دستگاه فشار بیاورید تا یک روز همپای شما خواهد بود! به راحتی می‌توانید از شبکه‌های پیام رسان، چند رسانه‌ای و بازی‌ها بهره ببرید.

galaxy-j7-prime-review-battery-2

به راحتی می‌توان 6 یا هفت ساعت با نمایشگر روشن به فعالیت پرداخت. این عدد برای کاربردهای روزانه بسیار زیاد می‌باشد. در صورتی که باتری تلفن شما کم باشد می‌توانید از ویژگی Ultra Power Saving بهره ببرید. با فعال شدن این ویژگی همه ارتباطات بلوتوثی، WiFi و دیتا قطع خواهد شد.

 

کلام پایانی

بررسی Galaxy J7 Prime

تاکنون سامسونگ چنین تلفنی با این قیمت را روانه بازار نساخته بود. بدنه‌ای بسیار زیبا، ویژگی‌های فراوان و قیمتی مناسب. همه این‌ها در گلکسی J7 Prime جمع شده‌اند. در صورتی که دوست دارید تلفنی با قیمت مناسب ولی غیر چینی داشته باشید قطعا گلکسی J7 Prime را به شما توصیه می‌کنیم. قیمت گوشی J7 Prime در ایران حدود 1 میلیون تومان می‌باشد. در صورتی که بخواهیم بررسی Galaxy J7 Prime را جمع بندی کنیم باید به نمایشگر خوب، بدنه‌ی تمام فلزی، بلندگوی خوب، دوربین اصلی با کیفیت، باتری خیره کننده، عدم وجود حسگر نور، حسگر اثر انگشت ضعیف، دوربین خودنگار بی کیفیت اشاره کنیم. تصمیم با شماست اگر به دنبال هزینه کمتر و ویژگی‌های بیشتر می‌گردید باید با کمبودهای سامسونگ گلکسی J7 Prime کنار بیایید. ولی به شما قول می دهیم از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

 

[review]

 

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.