چین در حال ساخت سریع ترین قطار مغناطیسی شناور جهان

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون 442 بازدید یکشنبه 16 آبان 1395 نویسنده :
سریع ترین قطار مغناطیسی شناور جهان

چین در حال ساخت سریع ترین قطار مغناطیسی جهان است. یکی از بزرگترین شرکت های ترن سازی جهان، CRRC، در حال ساخت نوع جدیدی از قطارهای شناور مغناطیسی است که گفته شده با سرعت 373 مایل برساعت (600 کیلومتر بر ساعت) بر روی ریل ها جا به جا خواهد شد. با تک میکس همراه باشید.
در حال حاضر این شرکت دولتی، ساخت حدود سه مایل از خط آهن این قطار را بصورت آزمایشی آغاز نموده، اما حداقل ده سال لازم است تا پروژه قطار فوق سریع ماگلو (maglev ) برای استفاده عمومی آماده شود.
علاوه بر این، CRRC در حال کار بر روی دو قطار دیگر با سرعت های 124 مایل برساعت (200 کیلومتر بر ساعت) و 248 مایل برساعت (400 کیلومتر/ساعت) می باشد. که دومی در مقایسه با قطارهای موجود در چین که با سرعت 217 مایل بر ساعت هستند، 10 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.
سان بانگ‌چنگ یکی از مدیران CRRC به خبرگزاری شینهوا گفت: “هر دو مدل کندتر بر روی راه اندازی فناوری های داخلی و سیستم های استاندارد کار خواهند کرد که برای نسل جدید قطارهای سریع السیر ماگلو قابل استفاده است.”
در حال حاضر رکورد سریع ترین قطار مغناطیسی در جهان در دست قطار ماگلو ژاپنی است که سال قبل سرعت 375 مایل بر ساعت را برای خود به ثبت رساند. که این رکورد پس از 12 سال جا به جا می شد. البته این قطار نیز هنوز در مرحله ساخت و توسعه قرار دارد و سال ها تا زمان راه اندازی عمومی ان باقی مانده است. مشکلاتی زیرساخت و هزینه های سنگین ساخت ریل افتتاح این پروزه را تا سال 2027 عقب انداخته است.

در حال حاضر شرکت چینی CRRC بر روی سرعت 373 مایل بر ساعت کار می کند که در صورت تحقق آن، رکورد جهان دوباره شکسته خواهد شد.

امتیاز دهید
@

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.