بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20) : پرچمدار جدید ال جی و پادشاه دوگانه‌ها

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل , ویژه 1103 بازدید پنجشنبه 29 مهر 1395 نویسنده :
بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

بیش از یک ماه از معرفی ال جی V20 می‌گذرد. پس از فروش ناموفق LG G5 تنها راه ارائه LG V20 بود. در ادامه بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20) را خواهیم داشت. با تِک میکس همراه شوید.

امسال گوگل روند کاری خود را دگرگون ساخت و به دلیل تاخیر در عرضه گوگل پیکسل، برای اولین بار اندروید 7 را همراه با LG V20 در دسترس کاربران قرار داد. این تلفن به عنوان دومین نسل از خانواده V به بازار عرضه شد. هدف این سری از تلفن‌های LG، ارائه کیفیت بالا، نمایشگر بزرگ و امکانات غنی می‌باشد. نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی با رزولوشن QHD به همراه پردازنده اسنپدراگون 820 از ویژگی‌های برجسته این تلفن دوست داشتنی می‌باشند. یکی از ویژگی‌های کاربردی این تلفن، باتری قابل تعویض آن خواهد بود. با اینکه بدنه کاملا فلزی می‌باشد ولی تدبیری اندیشیده شده تا بتوان قاب پشتی را باز کرده و دسترسی کاملی به باتری، سیم کارت و درگاه میکرو SD داشته باشید.

 

 

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

LG V20
5.7 inch QHD IPS Quantum Display (1440 X 2560 Resolution, 513 ppi pixel density) نمایشگر
Secondary IPS Quantum Display (160X1040) نمایشگر ثانویه
159.7 x 78.1 x 7.7mm ابعاد
173g وزن
Nano SIM, Dual SIM سیم کارت
microSD slot up to 2TB حافظه جانبی
64 GB حافظه اصلی
Snapdragon 820, 64bit Quad-Core Processor پردازنده
Adreno 530 پردازنده گرافیکی
4 GB LPDDR4 رم
16MP f/1.8 rear primary camera w/ OIS; 8MP f/2.4 rear wide-angle camera, Laser AF, Phase-detect AF, Contrast AF دوربین اصلی
5MP f/1.9 front facing wide-angle camera دوربین خودنگار
Accelerometer, Barometer, Fingerprint, Gyro, Compass, Proximity, Color Spectrum حسگرها
3200 mAh Removable Battery باتری
32-bit Hi-Fi Quad DAC, HD Audio Recorder صدا
Silver, Titan, Gold, Pink رنگ‌ها

 

محتویات جعبه

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

لوازم درون جعبه LG V20 مانند تمام تلفن‌های دیگر بازار می‌باشد. طراحی جعبه بسیار ساده و زیبا بوده و همه چیز به طور کاملا مرتبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. شارژر به همراه کابل تخت USB-C در یک طرف جعبه جانمایی شده‌اند. خوشبختانه شارژر و تلفن از فناوری Qualcomm QuickCharge 3.0 پشتیبانی می‌نمایند. این فناوری به ما کمک می‌کند در زمانی بسیار اندک، تلفن خود را شارژ نماییم. خریداران این تلفن در برخی از نمونه‌ها می‌توانند درون جعبه، هدفون‌های بسیار گران و با کیفیت  B&O Play H3 Lightweight Earbuds را مشاهده نمایند. قیمت این هدفون در بازار حدود 149 دلار می‌باشد! در بخش دیگر جعبه، تلفن قرار دارد که در زیر آن دفترچه‌های راهنما قرار داده شده‌اند.

 

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

LG V20 با توجه به داشتن صفحه نمایش 5.7 اینچی، تلفنی بزرگ محسوب می‌گردد ولی این بزرگ بودن هنگامی جدی تلقی می‌گردد که بدانیم نمایشگر دوم به صورت عریض بالای نمایشگر اصلی جا خوش کرده است. با همه‌ی این تفاسیر، این تلفن بسیار خوش ساخت می‌باشد. ال جی برای ساخت بدنه از نوعی آلومینیوم فوق سبک همراه با ماده‌ای با پایه سیلیکون به نام AL6013 ساخته شده است. این ماده به وفور در صنایع هوایی، کشتی سازی، دوچرخه‌های کوهستان یافت می‌شود. AL6013 در کنار استحکام بالا، بسیار سبک می‌باشد که برای تلفنی با این ابعاد یک مزیت محسوب می‌گردد. بخش اعظمی از بدنه این تلفن را آلومینیوم تشکیل داده ولی می‌توان سیلیکون، منیزیوم، مس و اندکی تیتانیوم را در بدنه آن پیدا کرد. قسمت بالا و پایین دستگاه از جنس Silicone Polycarbonate برای محافظت بیش‌تر ساخته شده است. ال جی در این رابطه با استفاده از Silicone Polycarbonate توضیح می‌دهد که این ماده در ساخت کلاه کاسکت برای کاهش فشار ناشی از ضربات استفاده می‌شود. این ماده جادویی می‌تواند تا 20 درصد از فشار ضربات بکاهد.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

در ساختار LG V10 نوارهایی از جنس فولاد ضد زنگ حضور داشتند که استاندارد مقاومت در برابر سقوط MIL STD-810G را با خود به ارمغان آورده بودند. این ساختار در LG V20 هم حضور پیدا کرده است. این تلفن می‌تواند بدون اینکه دچار آسیب شود از ارتفاع 1.2 متری از روی نمایشگر، گوشه‌ها و کناره‌ها سقوط نماید. این تلفن واقعا بزرگ است ولی طراحی منحصر به فرد کناره‌ها به شکل منحنی در قسمت پشتی همچنین اریب بودن بخش بالا و پایین دستگاه، در دست نگاه داشتن و قرار دادن آن در جیب را آسان نموده است.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

 

بخش جلوی تلفن بیشتر از شیشه تشکیل شده است. نمایشگر آن به صورت لبه به لبه طراحی شده است. لبه‌های تیز باعث شده تا تلفن هنگام سقوط، از آسیب‌های احتمالی مصون بماند. نمایشگر 5.7 اینچی آن از نوع IPS Quantum بوده که دارای رنگ‌بندی طبیعی، روشنایی و کنتراست و اشباع خوب می باشد. این نمایشگر نمی‌تواند با انواع آمولد که در گلکسی S7 یا موتو Z استفاده شده است رقابت نماید. زاویه دید گسترده مخصوصا از فاصله‌های دورتر در نمایشگرهای آمولد بسیار برتر از IPS می‌باشد. ذکر این موارد تنها به صورت مقایسه بوده ولی هنگامی که مشغول استفاده از V20 می‌شود همه‌ی این‌ها را فراموش کرده و عاشق نمایشگر آن خواهید شد.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

نمایشگر دوم LG V20 نسبت به نسل قبلی 50 درصد روشن‌تر و فونت‌های آن بزرگ‌تر شده است. نمایشگر دوم با رزولوشن 160X1040 از نوع IPS بوده و به شما اجازه می‌دهد تا هشدارها و اعلانات خود را مشاهده نمایید. به وسیله این نمایشگر می‌توانید دسترسی سریع به برخی نرم افزارهای کلیدی و ابزارهای پرکاربرد را به دست آورید. اگر قبلا این نمایشگر را دوست داشتید این بار عاشق آن خواهید شد زیرا بسیار کاربردی‌تر از گذشته شده است.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

ال جی V20 از دو لنز عریض 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد اولی در دوربین اصلی و دومی در دوربین خودنگار به کار گرفته شده‌اند. دوربین اصلی این تلفن مطابق انتظار دوگانه بوده و از دو لنز قدرتمند ساخته شده است و لنز اصلی 16 مگاپیکسل با گشودگی درچه دیافراگم f/1.8 بوده که با لرزشگیر اپتیکال یا OIS همراه گشته است. دوربین اصلی برای فوکوس سریع و دقیق از لیزر بهره می‌برد. فلش آن LED دوگانه است. دوربین حالت برآمده داشته ولی به دلیل اینکه بخش بزرگی از پشت تلفن را فراگرفته است موقع قرار دادن بر روی سطوح هموار به هیچ وجه مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌شود.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

برخلاف سایر پرچمداران سال 2016 که سعی در حذف جک 3.5 میلی متری هدفون داشتند این تلفن در کنار USB-C از ورودی 3.5 میلی متری هدفون نیز بهره می‌برد. باتری قابل تعویض، امضای ال جی در این تلفن می‌باشد. شما می‌توانید قاب پشتی را به سادگی باز نموده و به باتری، درگاه سیم کارت و میکرو SD دسترسی پیدا کنید. جنس بدنه به گونه‌ای می‌باشد که امکان لغزش به حداقل کاهش پیدا کرده است.به خاطر پوشش خاصی که برای فلز در نظر گرفته شده است ممکن است حس کنید جنس بدنه از پلاستیک باشید ولی به هیچ عنوان حس بدی به شما منتقل نخواهد شد. فراموش نکنید که پرفروش‌ترین رنگ آیفون 7، Jet Black  بوده که حس پلاستیک را به کاربر منتقل می‌سازد.

 

نرم افزار

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

LG V20 اولین دستگاه غیر نکسوسی می‌باشد که توانسته همراه با اندروید 7 به بازار عرضه گردد. ال جی دستی بر روی اندروید خام کشیده و آن را با رابط کاربری اختصاصی خود به نام UX 5.0+ مزین کرده است. طراحی این رابط کاربری کاملا مسطح بوده و ظاهر آن پایین‌تر از سطح انتظار ما می‌باشد. میانبرهایی برای انجام سریع‌تر کارها تعبیه شده است. حالت چند پنجره‌ای اینبار به صورت پیش فرض همراه با اندروید 7 بوده و مختص ال جی و رابط کاربری آن نمی‌باشد. این حالت به شما اجازه خواهد تا دو برنامه را به صورت همزمان بالا و پایین نمایشگر باز نمایید. شما می‌توانید اندازه پنجره‌ها را خودتان تنظیم نموده و اطلاعات، نوشته‌ها و تصاویر را از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل سازید.

ال جی برای اولین بار از یک ویژگی خارق‌العاده در تلفن هوشمند خود بهره برده است. در نگاه اول ممکن است به این بیاندیشید که با یک حقه تبلیغاتی رو به رو هستید ولی واقعا این طور نیست. برای اولین در یک تلفن هوشمند از قطعه سخت افزاری HiFi Quad DAC برای افزایش کیفیت صدا استفاده شده است. قابلیت HiFi Quad DAC به وسیله گزینه‌ای در بخش تنظیمات قابل خاموش و روشن شدن می‌باشد. یک مبدل دیجیتال به آنالوگ به نام ESS ES9218 quad DAC درون تلفن تعبیه شده است که واقعا کار می‌کند! محدوده دینامیکی صدا، زمانی که این ویژگی فعال است قابل تحسین است. زمانی که فعال می‌باشد صدا کاملا بازتر و شفاف‌تر از قبل می‌شود. در ابتدا ممکن است فکر کنید که بیت‌های پایین را از دست داده‌اید ولی در واقع با کاهش بیت‌های پایین باعث صاف‌تر شدن صدا می‌شود. تنها واژه‌ای که مناسب این قابلیت جدید می‌باشد: : “دقت”. برای بهره بردن از حداکثر کیفیت به هدفون‌هایی با کیفیت هم نیاز دارید تا عیش شما تکمیل گردد.

 

دوربین

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

در LG V20 با یک دوربین دوگانه و یک دوربین خودنگار قدرتمند مواجه هستیم. نرم افزار دوربین در حالت دستی و حرفه‌ای کاملا ساده و گویا می‌باشد. شما می‌توانید حالت‌های گوناگون عکاسی مانند Panorama, Slow-Mo و Mutli-Shot را تجربه نمایید. با فعال سازی Mutli-Shot می‌توانید همزمان از دوربین جلو و عب برای ثبت تصویر استفاده نمایید.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

در حالت دستی می‌توانید ISO، سرعت شاتر و فرمت RAW را تنظیم نمایید. دوربین خودنگار 8 مگاپیکسل دارای زاویه دید عرض می‌باشد که عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه می‌نماید. شما می‌توانید تصاویر عریض‌تری را ثبت نمایید که هنگام عکاسی در فضای باز و طبیعت بسیار دلچسب خواهد بود.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

خوشبختانه می‌توانید به وسیله دوربین اصلی هم تصاویر عریض بگیرید. تصاویر عریض ثبت شده توسط دوربین اصلی، حالتی کشیده و غیر طبیعی در کناره‌ها دارند مانند لنزهای Fish Eye. این نقیصه ممکن است با بروزرسانی‌های آینده ال جی بهبود پیدا کند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. اگر دقت تصاویر اندکی بیش‌تر می‌بود حاصل کار بسیار چشمگیرتر می‌شد. عکاسی در نور کم دارای نتایج مختلفی بود. برخی از تصاویر بسیار با کیفیت اما برخی دیگر دارای دانه‌هایی درشت و نویز بودند. در مقایسه با گلکسی S7، این تلفن می‌تواند عرض اندام نماید و حتی در برخی زمینه‌ها مانند نور روز می‌تواند با آن رقابت نماید.

 

سخت افزار

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

 

LG V20 از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 در کنار اندروید 7 بهره می‌برد. این مجموعه توانسته هماهنگی بی‌نظیری ایجاد نماید. 4 گیگابایت رم برای این تلفن کافی بوده و خوشبختانه هنگام کار با آن هیچ گونه تاخیر و گیری مشاهده نمی‌شود. تمام کارها به سرعت انجام می‌شوند و کاربر را کاملا راضی نگه می‌دارد. پردازنده گرافیکی آن Adreno 530 بوده که از پس تمام بازی‌های FHD برآمده و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

 

باتری

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

یکی از مواردی که تلفن‌های امروزی از آن به شدت رنج می‌برند، عمر باتری کوتاه می‌باشد. باتری V20 قابل تعویض بوده و شما می‌توانید به راحتی آن را در زمانی کوتاه، حدود 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ نمایید. ما برای آزمایش عمر باتری از نرم افزار AnTuTu Tester’s Battery بهره بردیم. این آزمایش در سخت‌ترین شرایط ممکن انجام صوت می‌پذیرد و تلفن با تمام قدرت به کار خود ادامه می‌دهد تا خاموش شود. نور صفحه نمایش به حداکثر افزایش پیدا کرده، رم، پردازنده گرافیکی و پردازنده اصلی با تمام توان به کار خود ادامه می‌دهند. در دنیای واقعی ممکن است هیچ گاه با این قدرت از تلفن خود استفاده نکنید.

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

متاسفانه همان طور که ملاحظه کردید در مقایسه با سایر تلفن‌های اندرویدی، باتری بسیار زودتر خالی شد. تنها تفاوت در این بخش است که شما می‌توانید باتری آن را تعویض نمایید. با استفاده کاملا معمول و نرمال، ال جی وی 20 می‌تواند یک روز کاری دوام بیاورد و هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. هنگامی که از تلفن استفاده نکنید یا تلفن را در جیب خود قرار دهید نمایشگر دوم برای کاهش مصرف باتری خاموش می‌گردد.

 

کلام پایانی

بررسی تخصصی LG V20 (ال جی وی 20)

LG V20 بسیار چابک بوده و طراحی آن کاملا به روز و جذاب است. هنگام استفاده سنگین، شما را تنها نخواهد گذاشت. رابط کاربری UX 5+ با اینکه بسیار سنگین می‌باشد ولی هیچ تاثیری در سرعت و عملکرد دستگاه ندارد. بزرگترین رقیب آن گلکسی نوت 7 دیگر وجود ندارد و می‌توان از آن به عنوان خوش ساخت‌ترین فبلت سال 2016 در کنار آیفون 7 پلاس و گوگل پیکسل ایکس ال نام برد. در صورتی که علاقه‌مند به موسیقی باشید قابلیت HiFi Quad DAC شما را بسیار خوشحال خواهد ساخت و می‌توانید از داشتن آن نهایت لذت را ببرید. دوربین دوگانه آن بین 5 دوربین برتر بازار قرار می‌گیرد و در برخی شرایط عملکردی فوق‌العاده‌ای را از خود به جای می‌گذارد. در صورتی که با قیمت بالای آن مشکلی نداشته باشید می‌توانید از داشتن آن لذت ببرید. ال جی تمام توان خود را به کار برده تا بتواند فروش ناچیز G5 را جبران نماید و به احتمال فراوان در این مسیر موفق خواهد شد. قیمت ال جی V20 در بازار ایران حدود 2.100.000 تومان می‌باشد. این قیمت بسیار مناسب بوده و می‌تواند خریداران زیادی را به سویش جذب کند.

[review]

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.