ماشین های خودران را فراموش کنید منتظر اتاق نشیمن خودران Tridika باشید

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون 351 بازدید دوشنبه 8 شهریور 1395 نویسنده :
اتاق نشیمن خودران Tridika

ماشین‌های خودران قرار است زندگی ما را در بخش حمل و نقل متحول سازند ولی ایده ساخت اتاق نشیمن خودران Tridika می‌خواهد نحوه کار کردن مارا نیز تغییر دهد. با تِک میکس همراه شوید.

Tridika یک وسیله نقلیه الکتریکی مفهمومی می‌باشد که قرار است نحوه استفاده ما از خودروها در شهرهای رو به گسترش آینده که فضا محدود و گران قیمت می‌باشد را تغییر دهد. اتاق نشیمن خودران Tridika شبیه به ماشین‌های خودران عمل می‌کند. شما می‌توانید آن را کنار آپارتمان خود پارک نمایید و مانند یک اتاق اضافه از آن استفاده نمایید. به جای چرخ مانند قطارهای مغناطیسی عمل می کند. نیروی مغناطیسی وسلیه نقلیه را از جای خود اندکی بلند می‌کند و به حرکت در می آورد. الکتریسیته لازم از طریق مسیر حرکت تامین می‌شود و شما را هر کجا که فرمان بدهید می‌برد. ظرفیت آن به اندازه 6 سرنشین می‌باشد ولی می‌توانید آن را تبدیل کنید به دفتر کاری با حجم و وزن استاندارد برای انجام کارها هنگام رفت و آمد! برج‌های جدید باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که با این وسایل سازگار باشند.

اتاق نشیمن خودران Tridika

Tridika می‌تواند به دیوار خارجی ساختمان متصل شود و نقش یک تراس را بازی نماید. بالابردن آن در ساختمان توسط آسانسورهای مکانیکی صورت می‌گیرد تا دقیقا جلوی آپارتمان شما قرار گیرد. در بزرگ کناری آپارتمان به شما این اجازه را می‌دهد تا به راحتی وارد ساختمان شوید. یک در با همان ابعاد برای Tridika تعبیه شده است که هنگام برقراری ارتباط بین در آپارتمان و تلفن هوشمند و حصول اطمینان، در وسیله نقلیه برای خروج شما به داخل ساختمان باز خواهد شد. لحظه‌ای را تصور کنید که دستان شما پر از مواد غذایی می‌باشد و می‌خواهید وارد آپارتمان خود شوید!

اتاق نشیمن خودران Tridika

Tridika می‌تواند برای منازل مسکونی هم استفاده شود یا درون پارکینگ پارک شود. با قرار دادن زیر ساخت‌های مناسب می‌توان از این وسیله برای حمل و نقل عمومی هم بهره برد. شما می‌توانید به راحتی خودرو را فرا بخوانید و توسط تلفن هوشمندتان مبلغ کرایه را پرداخت نمایید.  هر چند این ایده بسیار جاه طلبانه به نظر می‌رسد ولی چرا نتوان از خودرو برای اهداف دیگری غیر از جابه‌جایی استفاده کرد؟

طرح مفهومی اتاق نشیمن خودران Tridika توسط Ashish Thulkar طراح هندی در Indian Institute of Science توسعه یافته است.  

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.