چرا/آیا چت بات ها جایگزین اپلیکیشن ها می شوند!؟

دسته بندی : iOS , اندروید , کسب و کار , موبایل , ویژه , ویندوز موبایل 440 بازدید سه شنبه 26 مرداد 1395 نویسنده :

بیایید صادق باشیم،اپلیکیشن های(برنامه های کاربردی) تلفن های همراه از موضوعات دیجیتالی مختلفی لبریز شده اند. میلیون ها اَپ(برنامه) که غالباً کار یکسانی انجام می دهند، برخی بهتر و برخی بدتر. بعضی اپلیکیشن ها منحصر به فرد و بقیه به سختی در تلاشند تا درون دریای از اپلیکیشن های شبیه به هم دوام آورند.

هر اَپ رابط کاربری خود و قوانین خاص خودش، همینطور روش خود برای درک چگونگی فیلترگذاری عکسی یا دنبال کردن ردپای شما در زندگی از طریق دستگاه های هوشمند محبوبتان را دارد.

بر اساس مطالعه ای که ComScore انجام داده است آمریکایی ها به طور متوسط نیمی(50درصد) از زمان خود هنگام کار با اپلیکیشن ها را به یک اَپ اختصاص می دهند و دومین اَپ پر استفاده حدود 18 درصد و سومین برنامه پر استفاده نیز حدود 10 درصد از این زمان را به خود اختصاص می دهند. روی هم رفته این سه اَپ حدود 80 درصد از زمان استفاده از کل اپلیکیشن ها را به خود اختصاص می دهند.

مطمعناً لازم نیست که به شما بگویم برنامه ای که بیشترین زمان را به خود اختصاص داده، فیسبوک است و احتمالا نتیجه می گیریم که دومین و سومین هم جزء دارایی های فیسبوک هستند!

فیسبوک مسنجر که بخشی از فیسبوک است ، خود را آماده می کند تا فراتر از فروشگاه های اپلیکیشن به ارائه برنامه های ابزاری، سرویس ها، بازی ها و تجارت، مستقیما از طریق رابط کاربری(UI) همه جا حاضرش که به عنوان چَت شناخته می شود، بپردازد.

چت، احتیاج به وارسی لیستی از میلیون ها برنامه و نتایج بی ربط جست و جو را برطرف می کند. یک آپ یا وبسایت مناسب شیوه ای که از گوشی های هوشمندمان استفاده می کنیم نیست.

حتی اگر کنار استخر لم داده باشید و به اندازه هه زمان ها در جهان فرصت داشته باشید، می توانید روی منوی همبرگری کوچک ضربه بزنید و چشمانتان را درون شبکه ای از آیتم ها که به سختی می توانید از هم جدایشان کنید بچرخانید و در میان آیکون ها به سختی جست و جو کنید تا در نهایت یکی را انتخاب کرده و پی ببرید که آن چیزی نیست که می خواستید. کابوسی که مجبورتان می کند گوشی هوشمندتان را از شدت خشم و سرخوردگی درون استخر بیاندازید!

منوی همبرگری

یک منوی همبرگری

چت بات ها وارد می شوند

چت بات ها، رابط کاربری مکالمه ای را به کار می گیرند که هم کارآمد و هم هوشمند بوده و اگر به درستی طراحی شده باشند جذاب هم هستند. چت کمک می کند تا مردم هرچیزی را که می خواهند و نیاز دارند پیدا کنند و علاوه بر آن می توانند خدمات و اطلاعات بی نظیری را مستقیماً و از طریق رابط کاربری ای که آن را می شناسند و دوستش دارند دریافت کنند.

مردم خود را غرق در برنامه های پیام رسان کرده اند. تا به حال مردم را در خیابان یا جلسه تماشا کرده اید؟ که چگونه به سرعت، راحت و به طور طبیعی مشغول نوشتن و فرستادن پیام اند! حتی فردی که کمترین آشنایی با تکنولوژی و گجت ها را دارد در چت و پیام رسانی استاد است!

پس چرا به وضوح برای همه آشکار نیست که چت بات ها و زبان طبیعی همان رابط کاربری برگزیده بر روی دستگاه های همراه ما است؟!

چت بات

چت بات

این که همیشه زحمت زیادی برای پیدا کردن، دانلود و نگه داری (لازم به ذکر نیست که برخی از آن ها هزینه هم دارند) برنامه ها وجود دارد من را عذاب می دهد.

تا به حال به این موارد فکر کرده اید که چقدر طول می کشد تا مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام برنامه را باید دانلود کرد؟ درضمن دانلود کردنش هم به همان اندازه که به نظر می رسد آسان نیست وبعد از آن هم احتمالا اضطراب این را خواهید داشت که برنامه دانلود شده را در کدام قسمت از صفحه خانگی ایتان بگذارید و در پایان هم دقدقه یادگیری یک رابط کاربری جدید دیگر را خواهید داشت.

چت بات ها، همان چیزی هستند که دستگاه های هوشمند منتظرش بودند. تجربه ای ساده شده که در نهایت ما را از زیر باری که اپلیکیشن ها روی دستگاه های هوشمندمان گذاشته اند رها می کند. اَپ ها یا همان برنامه ها، ما را کند کرده اند. برای اکثر اموری که با گوشی های هوشمند خود انجام می دهیم، چت بات و رابط کاربریِ چت، ایده آل است.

هوش مصنوعی اضافه می شود

هوش مصنوعی به  وسیله یادگیری رفتار ما فقط همان چیزی را که تشخیص می دهد ما می خواهیم و نیاز داریم به ما نشان می دهد و کارآیی چت بات ها را افزوده و به شدت زمان و تلاش ما برای مرور را کاهش می دهد. مرور، رفتاری در دسکتاپ و تبلت است در صورتی که در تلفن ها همه چیز به سرعت و کارآیی ختم می شود.

اشتباه برداشت نکنید، من عاشق اپلیکیشن ها هستم و آن ها به این زودی ها از دور خارج نخواهند شد اما اکثریت چیزهایی که احتیاج داریم با گوشی هوشمندمان انجام دهیم را می توان از طریق یک رابط چت بات و با استفاده از زبان طبیعی انسان و هوش مصنوعی انجام داد.

هوش مصنوعی هر روز بهتر شده و به چت بات ها اجازه می دهد تا با رفتار و احتیاجات ما بیشتر هماهنگ شوند. هوش مصنوعی موضوعات زندگی ما را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و اجازه می دهد تا چت بات ها از طریق این موضوعات با ما ارتباط برقرار کنند.

تصور کنید پس از یک شکست عشقی، به یک چت بات پناه آورید! چت بات با شما همدردی کرده و به شما پیشنهاد یک تعطیلی آخر هفته را می دهد تا شاید کمی سرحال شوید! چت بات مذکور حتی می تواند فورا تعطیلات یاد شده را برایتان رِزِرو کند و لوازمی به شما پیشنهاد دهد که عالی به نظر برسید.

عشق برند (ایجاد رابطه عاطفی و منطقی میان یک شخص و نام تجاری)

نام های تجاری (برند یا مارک) راحت تر خواهند بود تا با تکیه بر چت بات ها با مخاطبانشان رابطه برقرار کنند و ما شاهد رنسانسی در صنعت ساخت چت بات هایی موفق و جذاب از یک درخت تصمیم گیری ساده که در حقیقت کاری بیشتر از پاسخ به پرسش های ساده  انجام نمی دهند به چت بات هایی به شدت قدرتمند خواهیم بود. آن ها به موتورهای هوش مصنوعی همچون «تنسورفِلو(TensorFlow) از شرکت گوگل» و «واتسون(Watson) از شرکت آی بی اِم(IBM)» که خود به مخازن محتوای متعددی متصل اند و همچنین سیستم های کسب و کار که همگی می توانند شخصیت جذاب و فریبنده رابط کاربری زبان طبیعی را تغذیه کنند متصل خواهند شد.

چیزی که به شخصه در رابطه با چت بات ها عاشقش هستم این است که می توان آن ها را در هر جا و روی هر پلتفرمی پیاده سازی کرد. همچنین می توان آن ها را به وسیله صدا و یا متن فعال کرد.

توانایی که چت بات ها برای تجزیه و تحلیل زبان برای درک معنا و متن دارند بدین معنا است که ما اکنون می توانیم تجربه ای معنادار و فراتر از محدودیت های رابط کاربری اپلیکیشن ها ایجاد کنیم. در پایان، چت بات ها قصد دارند تا بگویند: امروزه، کاربران تلفن های همراه به امکانات و عملکردهای خلاصه تر، ساده تر و در دسترس تری نیازمند اند.

منبع: Venturebeat

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.