دستیار مجازی شرکت IBM ملقب به Watson AI جان یک زن را از سرطان خون نجات داد

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون 463 بازدید یکشنبه 17 مرداد 1395 نویسنده :

شرکت IBM یک دستیار مجازی به نام Watson AI دارد که با پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی، اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با تِک میکس همراه باشید. 

Watson AI توانست یک بیماری بسیار نادر را که پزشک معالج تشخیص نداده بود شناسایی کند. این دستیار مجازی می‌تواند از پس انواع چالش‌های خطرناک تا پختن غذاهای بسیار عجیب برآید. پزشکان دانشگاه توکیو گزارش دادند هوش مصنوعی توانسته تشخیص دهد که زن 60 ساله‌ای از نوعی سرطان خون بسیار نادر رنج می‌برد. چند ماه پیش بیماری این زن اشتباه تشخیص داده شده بود. این ماشین تحلیل یعنی Watson AI ، توانست در کمتر از 10 دقیقه حدود 20 میلیون برگه حاوی اطلاعات تغییر ژنتیکی بیماران سرطانی را بررسی نماید. وی توانست بیماری را شناسایی کرده و بهترین و سریع‌ترین راه درمان را تجویز نماید!

Watson توانسته سرطان خون نادر دیگری را هم در بیماری متفاوت شناسایی کند. به نظر نمی‌آید که Watson و امثال آن به این زودی‌ها بتوانند خدمات خود را به صورت مستمر و منظم در بیمارستان‌ها عرضه نمایند. این دستیاران مجازی برای مفید بودن نیاز به اسناد و گزارش‌های گوناگونی در پایگاه داده خود دارند تا بتوانند با مقایسه آن‌ها پاسخی درست به مشکلات بدهند.

این تشخیص صحیح به ما ثابت می‌کند که پیشرفت فناوری چگونه می‌تواند دنیای پزشکی را متحول سازد و برای میلیون‌ها انسان در سراسر جهان مفید واقع شود. پزشکان می‌توانند اطلاعات خود را به روز نگه دارند و تنها در موارد اندکی می‌توانند به اطلاعات سازمان‌ها و بیمارستان‌های دیگر درسترسی پیدا کنند بنابراین هر چه قدر هم که در کار خود متبحر باشند به علت محدود بودن اطلاعاتشان می‌توانند مرتکب اشتباه شوند.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.