هوش مصنوعی Baidu توانست فرد ربوده شده‌ای را پس از 27 سال به خانواده‌اش باز گرداند

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون 826 بازدید چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 نویسنده :
هوش مصنوعی Baidu

فناوری به قدری پیشرفت کرده که می‌تواند چهره را به طور کامل تحلیل نماید. هوش مصنوعی Baidu توانست با تحلیل چهره، فردی را پس از 27 سال به خانواده‌اش برساند. با تِک میکس همراه شوید.

این روزها بسیاری از نرم افزارها توانایی تجزیه و تحلیل چهره را دارند. بسیاری از کارشناسان امنیتی هم از این داستان نگرانند و می‌گویند که حریم خصوصی نقض می‌شود. اما همین فناوری توانست یک زوج را به فرزندشان که 27 سال پیش ربوده شده بود برساند! Fu Gui با خود فکر می‌کرده که چرا از کودکی خود خاطرات مبهمی دارد به همین دلیل تصویری از 10 سالگی خود در اینترنت آپلود می‌کند و با کلمه Baobeihuijia مواجه می‌شود. معنی این کلمه می‌شود “فرزندم به خانه برگرد”!

چند ماه قبل‌تر پدر و مادر وی تصویر دوران کودکی او را آپلود کرده بودند و هوش مصنوعی بایدو توانسته بود چهره وی را تشخیص دهد و موجبات رسیدن پدر و مادر به فرزندشان را مهیا کند. در چین سالانه هزاران فقره کودک ربایی اتفاق می‌افتد. برخی از این کودکان به پدر و مادر جدید واگذار و برخی دیگر هم به کار اجباری وادار می‌شوند. فناوری جدید یعنی هوش مصنوعی Baidu می‌تواند چهره‌ها را کنار هم قرار داده و با هم مقایسه نماید در صورت تشابه زیاد، آن‌ها را به یکدیگر لینک می‌نماید. Baidu AI حدود 2 ماه پیش کار خود را آغاز کرده و این ثمره برای دو ماه بسیار عالی می‌باشد. به گفته مدیران بایدو، دقت این فناوری حدود 99.77 درصد بوده و عملکرد آن بسیار سریع‌تر از انسان می‌باشد.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.