پردازنده AMD Ryzen 5 به صورت جهانی در درسترس کاربران قرار گرفت

دسته بندی : کامپیوتر , ویندوز 503 بازدید چهارشنبه 23 فروردین 1396 نویسنده :
AMD Ryzen 5

شرکت AMD به تازگی اقدام به رونمایی از پردازنده برای رایانه های شخصی با نام Ryzen 5 نمود. اما از امروز فروش جهانی پردازنده AMD Ryzen 5 آغاز گردید. با تِک میکس همراه شوید.

نام AMD با پردازنده های گرافیکی قدرتمند این شرکت گره خورده است. هر چند این روزها NVIDIA توانسته بخش اعظمی از بازار پردازنده های گرافیکی را به خود اختصاص دهد ولی قدرت پردازنده‌های AMD هم چنان بی‌رقیب است. پردازنده جدید AMD آمده تا فصلی جدید در بخش پردازنده‌های دسکتاپ بگشاید. این پردازنده بسیار قدرتمند بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد.

حداکثر قیمت پردازنده AMD Ryzen 5 به 500 دلار می‌رسد. برخی نسخه‌های این پردازنده مانند AMD Ryzen 5 1500X قدرتی معادل Core i5-7600K دارد.این پردازنده برای گیمرها بسیار خوب بوده و می‌تواند تمام نیازهای آن‌ها را با قیمتی بسیار پایین برطرف نماید. لازم به ذکر است که قیمت پردازنده i5-7600K حدود 240 دلار می‌باشد در حالی که Ryzen 5 1500X با قدرتی بیشتر تنها 190 دلار است. برای نمونه و آگاهی از قدرت این پردازنده باید گفت که هشت هسته‌ای بوده و حافظه کش آن 8 مگابایت L3 می‌باشد. در حالت عادی فرکانس پردازنده آن 3.50GHz بوده و در حالت تقویت شده به 3.70GHz ارتقا پیدا می‌نماید.

فروش این سری از پردازنده‌ها از طریق آمازون آغاز گردیده و به زودی شاهد حضور آن در بازار ایران نیز خواهیم بود. به نظر می‌آید که این پردازنده‌ها می‌توانند وضعیت AMD را تغییر دهند و بازار را به سوی این شرکت بچرخاند.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.