قیمت بیت کوین معتبرترین پول دیجیتال دنیا به بالاترین مقدار خود در سالیان اخیر رسید

دسته بندی : کسب و کار , گوناگون , ویژه 473 بازدید جمعه 6 اسفند 1395 نویسنده :
قیمت بیت کوین

بسیاری از کاربران فضای مجازی با Bitcoin آشنا هستند. این واحد پولی دیجیتال برای اولین بار در دسامبر 2013 وارد بازار شد امروز قیمت بیت کوین به بالاترین مقدار خود رسید. با تِک میکس همراه شوید.

قیمت بیت کوین به بالاترین مقدار خود در طول حیاتش رسید. امروز هر واحد بیت کوین به مبلغ 1186 دلار معامله شد! 20 دلار گران‌تر از بیشترین ارزشش در ماه‌های گذشته که 1165 دلار بود. چند ماه پس از رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمتش، Mt. Gox که بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت معاملاتی بیت کوین بود، در پی از دست دادن صدها دارنده این پول از هزاران، مجبور به تعطیلی شد. این امر باعث افت قیمت بیت کوین به نصف شد! و در همین راستا بسیاری از دارندگان بیت کوین برای کسب سود قطعی اقدام به فروش بیت کوین‌های خود نمودند و سرمایه داران با رغبت اقدام به خرید نمودند. بدین ترتیب از چهار سال پیش تا کنون شاهد نوسانات اساسی در قیمت بیت کوین بودیم!

در پی این نوسانات شاهد اخبار متنوعی از بی‌اعتمادی بازار سرمایه تا هک شدن معاملات به گوش رسید حتی در بسیاری از مواقع هم خبری برای گفتن وجود نداشت. تنها دو سال پیش قیمت بیت کوین به صورت پایدار حدود 250 دلار بود. هیچ کسی به فکرش هم خطور نمی‌کرد که ارزش آن به بیش از 1000 دلار برسد. اما در طول سال گذشته قیمت آن به طور مسمتر افزایش یافت. بد نیست بدانید که سال گذشته در همین روز قیمت آن حدود 425 دلار بود! شش ماه پیش هم حدود 584 و سه ماه پیش حدود 736 دلار بود! یک ماه پیش 885 دلار بود.

اما علت این افزایش مدام و پایدار چیست؟ یکی از نکات مهم این است که عملکرد بیت کوین به بازار سهام گره خورده است. از زمان روی کار آمدن ترامپ در ایالات متحده بازارهای بورس NASDAQ, Dow, Russell و S&P 500 به بیشترین شاخص خود در تاریخ طی هفته گذشته رسیده‌اند! در این جور مواقع بهترین ایده، سرمایه گذاری همزمان در بازار دیگری مانند طلا و بیت کوین است. این کار یک آرامش خاطر برای سرمایه گذاران ایجاد می‌نماید. حتی این امکان وجود دارد که روزی بیت کوین جایگزین وجوه رایج بازار شود پس ذخیره اندکی پول به صورت بیت کوین کار عجیبی نیست.

دلیل دوم به انتخاب Mike Mulvaney به عنوان مدیر دفتر بودجه و برنامه کنگره باز می‌گردد. وی یکی از حامیان بیت کوین بوده و اولین نفری است که بیت کوین کمک کرد و به راه اندازی Blockchain Caucus در جهت ایجاد قوانین پیشرفته برای ارزهای رمزنگاری شده کمک شایانی نمود.

دلیل سوم به انتظار جامعه بیت کوین برای شنیدن تایید Winklevoss Bitcoin ETF باز می‌گردد. این کار سرمایه گذاری به صورت سهم را برای سرمایه گذاران آسان‌تر می نماید. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد. هر 3 دلیل بالا می‌تواند در ادامه رشد قیمت بیت کوین موثر واقع شود.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.