اگر انسان برای زنده ماندن در تصادفات تکامل می یافت ظاهرش چگونه بود؟!

دسته بندی : علم و دانش , گوناگون 1124 بازدید جمعه 1 مرداد 1395 نویسنده :
گراهام

بدن انسان برای مقاومت در برابر ضربات شدید و با سرعت بالای خودرو با سایر اشیا ساخته نشده است، اما دلیل این که هنرمندان و پژوهشگران در استرالیا گراهام را طراحی کرده اند(هیولایی که در بالا مشاهده می کنید) نشان دادن بدنی ایده آل برای تصادفات است.

گراهام، این قطعه عجیب هنری، توسط دولت ویکتوریا در استرالیا و به منظور افزایش آگاهی در مورد ایمنی راه ها طراحی شده است. گراهام برای معطوف کردن نگاه ها به سمت خود و جلب توجه مردم ساخته شده و در این راه هم موفق عمل کرده است، چرا که به شخصه نمی توانم به آن بی توجه باشم.

گراهام، مجسمه ای به سفارش استرالیا برای نشان دادن بدنی مناسب تصادفات اتوموبیل )کمیسیون حوادث حمل و نقل ایالت ویکتوریا استرالیا(

“جو کالافیوره” از کمیسیون حوادث حمل و نقل ایالت ویکتوریا استرالیا به گاردین گفت:

ماشین ها بسیار سریع تر(سرعت حرکت) از انسان ها تکامل یافته اند و گراهام به ما کمک می کند که درک کنیم چرا نیاز داریم تا همه جنبه های سیستم جاده ای را بهبود ببخشیم و از خودمان در برابر اشتباهاتمان محافظت کنیم.

در حالی که ممکن است حق با آقای کالافیوره باشد به نظر می رسد تأکید این اثر روی بدن برای قراردادن تمرکز بر روی جنبه های فردی است تا زیرساختی و یا می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که نهادها و سازمان ها، از جامعه غرق در ماشین شکست خورده اند.

صادقانه بخواهیم بگوییم. بدن ما برای انجام خیلی از چیزهایی که امروزه به کمک فناوری انجام می دهیم ساخته نشده. ما برای نشستن های طولانی و تایپ کردن در کامپیوتر ساخته نشده ایم، همچنین برای پرواز به وسیله هواپیماهای پرسرعت و نوظهور هم ساخته نشده بودیم. لعنتی! ما حتی برای گرفتن هیولاهای نامرئی اطرافمان هم ساخته نشده ایم (اشاره به بازی پوکمون گو). اما درست یا غلط ما از مسیر اصلی منحرف شده ایم.

در ویدیوی بالا نشان داده شده است که چرا آن ها گراهام را با این جزئیات نفرت انگیز ساخته اند. شما حتی می توانید ویدیویی 360 درجه از گراهام را مشاهده کنید. که تقریباً به همان اندازه ای که انتظارش را دارید هولناک است، موسیقی اش هم چیزی شبیه فیلم های کوتاه جاناتان گلیزر است که کاملا مناسبش هم هست.

امیدوارم که امشب کابوسی درباره گراهام نبینید!

منبع: Gizmodo
امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.