Cozmo : رباتی همراه با عواطف و احساسات انسانی

دسته بندی : گوناگون 256 بازدید چهارشنبه 23 تیر 1395 نویسنده :

به Cozmo سلام کنید! رباتی که دارای شخصیت است و به وسیله هوش مصنوعی می‌تواند با شما بازی کند. بالاخره دوره آدم آهنی‌های خشن به پایان رسید. با تِک میکس همراه باشید.

این رباط بسیار باحال، به خاطر داشتن هوش مصنوعی، هنگام بازی و فعالیت شروع به یاد گیری می‌کند. این ربات پر از فناوری‌های گوناگون و پیچیده می‌باشد و نماد واقعی ضرب‌المثل معروف فلفل نبین چه ریزه می‌باشد. از 14 تا 16 چرخ دنده تشکیل گشته است. 4 موتور دارد که باعث می‌شود بتواند حرکت کند بازوی خود را تکان دهد و حتی سر خود به بالا و پایین حرکت دهد. Cozmo از پردازش رایانه‌ای برای تشخیص چهره استفاده می کند. احساسات این کوچولو به وسلیه صفحه نمایشی که به جای صورت دارد نمایش داده می‌شوند. او تشخیص می‌دهد که چه چیز ها و چه کسانی در اتاق می باشند. همچنین یک نقشه از اشیا پیرامون برای جلوگیری از برخود با آن ها تهیه می‌کند حتی اگر با وسیله‌ای برخورد کند، بار دومی در کار نخواهد بود. به وسلیه احساساتی که دارد بسته نوع فعالیت واکنش نشان می‌دهد، اگر در بازی پیروز شود یا اگر چهره‌ای را بشناسد خوشحال و هیجان زده می‌گردد ولی اگر ناموفق باشد در گوشه کز کرده و ناراحت می‌شود. در کل، حالت روحی این ربات دوست داشتنی کاملا به محیط بیرونی وابسته است.

cozmo

در سال 2016 که Cozmo به بازار ارائه شود دارای SDK باز، برای توسعه دهندگان می‌باشد. این ربات می‌تواند چند جعبه را خیلی مرتب روی هم بچیند یا چهره اشخاص را بسیار دقیق تشخیص دهد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی این ربات شرکت در بازی، همراه با انسان  می‌باشد. این پروژه سه فاز دارد. فاز اول تفریح و سرگرمی می‌باشد. فاز دوم برای آموزش و برنامه نویسی می‌باشد. فاز سوم دسترسی آزاد برنامه نویسان برای ارائه برنامه و بازی های بیشتر می‌باشد. عصر دستگاه های هوشمند برای بازی و سرگرمی به لفط هوش مصنوعی آغاز گردیده است باید منتظر ماند و دید چه نوآوری های دیگری، ثمره این عصر است. در ادامه ویدئو مربوط به این رباط جالب رو خواهیم دید:

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.