بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) : شاهکار HTC برای مشکل پسندان

دسته بندی : بررسی تخصصی , موبایل 1094 بازدید پنجشنبه 18 خرداد 1396 نویسنده :
بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

پرچمدار جدید HTC برای سال 2017 تلفنی متفاوت و جذاب بوده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) بپردازیم. با تِک میکس همراه شوید.

جای هیچ شکی نیست که HTC در ارائه یک پرچمدار تمام عیار دچار ضعف بوده و عملکرد جالبی از خود ارائه نکرده است. HTC 10 با شکست رو به رو گردید و نتوانست جایگاه ویژه‌ای در بازار برای خود کسب نماید. اما مشخصات HTC U 11 به گونه ایست که می‌تواند در هر رقابتی وارد شده و عرض اندام نماید. رابط کاربری سبک، بدنه حساس به لمس و سخت افزار قدرتمند از جمله عوامل موفقیت این پرچمدار به حساب می‌آیند. با ادامه بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) همراه ما باشید.

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

نکات مثبت

کیفیت ساخت عالی

بدنه‌ شیشه‌ای زیبا

نمایشگر خارق العاده

کیفیت صدای عالی

عمر باتری یک روزه

لبه‌های حساس به لمس

 

نکات منفی

بدنه لیز

بدنه جاذب اثر انگشت

حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون

 

همانطور که ملاحظه فرمودید نکات مثبت بسیار زیاد بوده و امسال دلیلی بر عدم موفقیت پرچمدار HTC دیده نمی‌شود. تنها عامل شکست می‌تواند میل بیش از حد خریداران به اپل یا سامسونگ باشد. اگر شخصی بی‌طرفانه تصمیم به خرید بگیرد با اطلاعات معمولی خیلی زود خواهد فهمید که با دستگاهی بسیار قدرتمند رو به روست که می‌تواند حداقل تا 2 سال تمام نیازهای وی را مرتفع سازد. همواره کیفیت ساخت HTC یکی از موارد مثبت آن بوده و خیال کاربر را از دوام بالای محصول آسوده می‌نماید. قطعا بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) بسیار جذاب‌تر از تصور خواهد بود.

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

جدول مشخصات HTC U 11

 

HTC U 11
Super LCD5

5.5 inches

1440 x 2560 pixels

Corning Gorilla Glass 5

نمایشگر
Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835

Octa-core (4×2.45 GHz Kryo & 4×1.9 GHz Kryo)

پردازنده اصلی
Adreno 540 پردازنده گرافیکی
4 GB RAM رم
64 GB

microSD, up to 256 GB

حافظه داخلی
12 MP, f/1.7, phase detection autofocus, OIS, dual-LED (dual tone) flash

2160p@30fps, 1080p@30/120fps, HDR

دوربین اصلی
16 MP دوربین خودنگار
GSM / HSPA / LTE ارتباطات
Fingerprint (front-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass حسگرها
3000 mAh باتری
153.9 x 75.9 x 7.9 mm ابعاد
169 g وزن

 

طراحی

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

اولین گام در بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) به طراحی دستگاه باز می‌گردد. طراحی تمام پرچمداران HTC زیبا بوده و کیفیت ساخت آن‌ها بدون تردید در زمره بهترین‌های بازار به حساب می‌آید. پس جای تعجب نیست که HTC U 11 هم از این قاعده پیروی کرده و بسیار زیبا و مستحکم باشد. بدنه اچ تی سی یو 11 تلفیقی از فلز و شیشه بوده و روند تمام فلزی بودن پرچمداران این شرکت پایان یافته است. کناره‌های دستگاه برای سهولت استفاده، منحنی بوده و گوشه‌ها هم برای زیبایی و راحتی قرار دادن آن درون جیب و خارج نمودن، گرد طراحی شده است. با طرحی صاف، سیقلی و یکدست رو به رو هستیم. قاب آلومینیومی دور دستگاه را فرا گرفته و بین شیشه جلو و عقب دستگاه حائل شده است درست مانند طراحی گلکسی S7 Edge. این نوع طراحی حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌نماید.

با بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) به راحتی می‌توان گفت که زبان طراحی دستگاه چندان جدید و حیرت انگیز نیست ولی استفاده از رنگ بندی جذاب توانسته تفاوت را رقم بزند. استفاده از رنگ‌های چشم نواز، حس و حال بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. دکمه‌های صدا و پاور سمت راست قرار گرفته‌اند. درگاه سیم کارت و میکرو SD هم بخش بالایی تعبیه شده است. قسمت زیرین به درگاه USB-C و بلندگو اختصاص یافته و بخش پشتی حالت آیینه‌ای داشته و لنز دوربین، فلش و لوگوی HTC بر روی خود جای داده است. زیر نمایشگر دکمه خانه با حسگر اثر انگشت ادغام شده و دو دکمه خازنی هم در اطارف آن تعبیه شده‌اند. لنز دوربین خودنگار نسبتا بزرگ بوده و بالای نمایشگر جانمایی شده است.

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

بدنه شیشه‌ای مشکلات خاص خود را دارد که مهترین آن‌ها شامل لیزی بیش از حد دستگاه و به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن می‌شود. اگر وسواسی هستید بهتر است یک قاب تهیه نمایید تا از کثیف شدن دستگاه خود جلوگیری به عمل آورید.

 

نمایشگر

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

با اینکه بیشتر شرکت‌های رقیب از جمله سامسونگ و ال جی اقدام به استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه با حاشیه باریک نموده‌اند اما HTC ترجیح داده تا از نمایشگرهای معمولی بهره ببرد. HTC U 11 به نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن QHD از نوع Super LCD 5 تجهیز شده است. نسبت تصویر این نمایشگر 16:9 می‌باشد. حاشیه‌های کناری نمایشگر باریک بوده ولی حاشیه‌های بالا و پایین آن بسیار ضخیم در نظر گرفته شده است. همین حاشیه‌ها باعث شده تا ابعاد کلی در مقایسه با LG G6 یا Galaxy S8 بزرگتر شود. کیفیت نمایشگر عالی بوده و می‌تواند تصویر را با دقت زیادی نمایش دهد. رنگ‌ها شاداب بوده و وضوح تصویر بی‌نظیر می‌باشد. نور نمایشگر در محیط‌های باز و پر نور بسیار مطلوب بوده و در محیط‌های تاریک باید اندکی کم‌ نورتر می‌بود. حداقل نور نمایشگر در محیط های تاریک آزار دهنده بوده و کسانی که عادت به مطالعه در تاریکی دارند را اذیت می کند.

 

سخت افزار و عملکرد

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

یکی از بهترین بخش‌های بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) به سخت افزار آن باز می‌گردد جایی که این شرکت از آخرین پردازنده کوالکام یعنی Snapdragon 835 در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. این پردازنده به اندازه‌ای قدرتمند بوده که می‌تواند بدون هیچ مشکلی ویندوز 10 را اجرا نماید پس در اجرای اندروید 7 هیچ مشکلی نخواهد داشت. سرعت دستگاه خارق العاده بوده و هیچ مشکلی را حتی در پردازش‌های سنگین مشاهده نخواهید نمود. پردازنده گرافیکی Adreno 540 می‌تواند بدون هیچ مشکلی کلیه نرم افزارها و بازی‌های گرافیکی را اجرا نماید و تجربه‌ای بی نظیر را در اختیار کاربر قرار دهد.

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

خوشبختانه حافظه داخلی به وسیله میکرو SD قابل ارتقا بوده و می تواند تا 256 گیگابایت افزایش پیدا نماید. نسخه‌ای خاص هم وجود دارد که 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بلندگوی‌های اچ تی سی یو 11 نسبت به اچ تی سی 10 بروزرسانی بزرگی را به خود دیده‌اند. توییتر و ووفرها ارتقا پیدا کرده‌اند و کیفیت آن‌ها به طرز شگفت آوری بهبود یافته است. حداکثر صدا افزایش پیدا کرده و وضوح صدا هم به شکل محسوسی بهتر شده است. طراحی صدا به گونه‌ای صورت گرفته که شما فکر می‌کنید که صدا از کل دستگاه به بیرون منتشر می‌گردد. متاسفانه جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده و جای خود را به درگاه USB-C داده است. البته هدفون‌های بسیار با کیفیت USonic درون جعبه قرار گرفته‌اند و از این بابت با مشکلی جدی رو به رو نخواهید شد. این هدفون‌ها می‌توانند ساختار گوش را تحلیل کرده و بهترین صدا را برای آن تولید می‌نمایند. حذف نویزهای محیطی یکی از مزیت‌های این نوع هدفون ها می‌باشد. اچ تی سی برای تقویت و بهبود صدا، چیپ DAC را درون USB-C تعبیه نموده است. درون جعبه یک مبدل جک 3.5 میلیمتری به USB-C قرار گرفته که می‌تواند راهگشا باشد.

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

مانند سایر پرچمداران این دستگاه هم توانسته گواهی IP67 را کسب نماید. یعنی در برابر نفوذ آب و غبار مقاوم می‌باشد. برای اولین بار است که پرچمدار HTC توانسته گواهی IP67 کسب نماید.

 

دوربین

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

مهمترین بخش بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) مربوط به دوربین آن می‌گردد. پرچمدار جدید HTC توانسته بالاترین نمره را در بین تمام تلفن‌های هوشمند از نظر کیفیت دوربین از موسسه معتبر DXoMark کسب نماید. نمره‌ای بالاتر از گوگل پیکسل! حتی 2 نمره بالاتر از گلکسی S8 کسب نموده است. دوربین اچ تی سی یو 11 از نوع UltraPixel 3 بوده و 12 مگاپیکسل می‌باشد. گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.7 بوده و به OIS تجهیز شده است. بدون اغراق می‌توان گفت که تصاویر ثبت شده با این دوربین خارق العاده هستند. جزئیات، وضوح و رنگبندی عالی بوده و شما را متحیر می‌سازد. تصاویر ثبت شده در نور کم یا حتی محیط‌های تاریک هم سرشار از جزئیات بوده و بسیار واضح می‌باشند.

دوربین خودنگار 16 مگاپیکسل می باشد ولی مانند HTC 10 به OIS تجهیز نشده است. تصاویر خودنگار هم بسیار عالی بوده و سرشار از جزئیات می باشند. بازتولید رنگ ها خوب بوده و کیفیت کلی آن ها خوب است. خوشبختانه هر دو دوربین اصلی و خودنگار به حالت HDR خودکار مجهز شده اند. فعال شدن این ویژگی تاثیر شگرفی در بهبود کیفیت تصاویر دارد.

 

نرم افزار

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

گوشی HTC U 11 از آخرین نسخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 7.1.1 بهره می‌برد. مطابق معمول از رابط کاربری اختصاصی Sense استفاده شده است. این رابط کاربری بسیار ساده و روان بوده و رابطه برقرار کردن با آن بسیار ساده می‌باشد. خوشبختانه HTC تنها به رفع ایرادات اندروید بسنده کرده و تغییراتی بنیادین مانند سامسونگ اعمال ننموده است. در صورتی که از طرفداران ظاهر اندروید خام نیستید قطعا از رابط کاربری Sense هم خوشتان نخواهد و نیازمند نصب تم یا پوسته خواهید بود.

بزرگترین تفاوت در HTC U 11 و رابط کاربری آن با سایر تلفن‌های هوشمند جهان به Edge Sense یا لبه حساس به لمس باز می‌گردد. این فناوری برای اولین بار است که توسط یک سازنده در تلفن هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این شرکت توانسته رقیبی برای نمایشگرهای خمیده سامسونگ معرفی نماید. شما می‌توانید با فشردن لبه‌ها به برخی نرم افزارها یا میانبرها دسترسی پیدا کنید. مثلا می‌توانید دوربین را باز نموده یا اقدام به فراخوانی دستیار صوتی گوگل نمایید. این تلفن کاملا چلاندنی بوده و برای هر نوع چلاندن می‌تواند عکس العمل متفاوتی را بروز دهد. از این پس می‌توانید با تلفن خود تعامل نموده و منتظر واکنش آن باشید.

شما می‌توانید از میان دستیار صوتی گوگل یا آمازون یکی را انتخاب نموده و از آن استفاده نمایید. دستیار صوتی گوگل بر پایه هوش مصنوعی بوده و می تواند به مرور زمان با شما و نیازهای شما آشنا گردد. برای مثال می‌تواند به شما یادآوری کند که تلفن خود را شارژ نمایید.

 

عمر باتری

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

تا به اینجای بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) همه چیز فوق العاده بوده و مورد منفی دیده نمی‌شود. باتری هم از این قاعده مستثنی نبوده و عملکرد فوق العاده‌ای دارد. با اینکه نمایشگر دستگاه 5.5 انیچ با رزولوشن QHD می‌باشد اما باتری نه چندان بزرگ 3000mAh غیر قابل تعوض می‌تواند خیال شما را تا یک روز از شارژ راحت نماید. حتی با استفاده سنگین هم می‌تواند یک روز کاری در کنار شما باشد. خوشبختانه Quick Charge 3.0 یا شارژ سریع هم جزئی از مشخصات HTC U 11 بوده و می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه شارژ باتری را به حدود 50 درصد برساند.

 

کلام پایانی

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11)

بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) به ما نشان داد که HTC از خواب چند ساله بیدار شده و می‌خواهد جبران نماید. این شرکت به خوبی بازار را تحلیل نموده و مجموعه‌ای کامل را برای آن تدارک دیده است. بزرگترین ضعف محصول به نمایشگر معمولی آن باز می‌گردد.  در صورتی که مانند گلکسی S8 از نمایشگر تمام صفحه استفاده می‌شد جای هیچ سخن و ایرادی باقی نمی‌ماند. در همه زمینه‌ها با دستگاهی قدرتمند مواجه شدیم. کیفیت ساخت بی‌نظیر، دوربین عالی، نمایشگر خارق‌العاده، صدای پرعمق، باتری قدرتمند و در نهایت رنگبندی جذاب از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌آیند. تنها نکات منفی به رابط کاربری ساده و نمایشگر معمولی باز می‌گردد. تنها دستگاه جهان که به بدنه حساس به لمس مجهز شده و این فناوری از نمایشگر منحنی سامسونگ بسیار کاراتر می‌باشد. قیمت HTC U 11 تنها 649 دلار بوده که بسیار مناسب می‌باشد. با پرداخت این رقم توانسته‌اید دستگاهی از همه لحاظ کامل را تهیه کنید. بسیار ممنون که با بررسی اچ تی سی یو 11 (HTC U 11) همراه ما بودید. در صورتی که نظری دارید با سایر دوستان خود در میان بگذارید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.