بررسی اولیه HTC U 11 : پرچمدار واقعی HTC برای سال 2017

دسته بندی : اندروید , بررسی تخصصی , تلفن همراه , موبایل 471 بازدید سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 نویسنده :
بررسی اولیه HTC U 11

پرچمدار جدید HTC به همراه نمایشگر 5.5 اینچی، پردازنده Snapdragon 835 و ژست حرکتی رونمایی شد و ما در ادامه قصد بررسی اولیه HTC U 11 را برای شما داریم. با تِک میکس همراه شوید.

بررسی اولیه HTC U 11

مدتی قبل با رونمایی از U و U Ultra این شرکت به همگان اعلام نمود که زبان طراحی و نامگذاری خود را تغییر داده و درون مسیر جدیدی گام نهاده است. هرچند طی سال‌های گذشته محصولات HTC فروغ گذشته را ندارند ولی همچنان از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برند و در طولانی مدت کاربر را به خود علاقه‌مند می‌سازند. سرانجام پس از ماه‌ها گمانه زنی HTC از پرچمدار سال 2017 خود رونمایی نمود. HTC U 11 همانیست که از این شرکت توقع می‌رفت. تغییرات طراحی گسترده بوده ولی همچنان DNA شرکت HTC به وفور در آن یافت می‌شود.

طراحی بدنه بسیار عالی بوده و مانند برلیان می‌درخشد. به غیر از شاسی، بخش پشتی و جلویی تمام شیشه‌ای بوده و در 4 رنگ قابل سفارش می‌باشد. استفاده از شیشه باعث شده که اثر انگشت به سرعت جذب بدنه گردیده و دستگاه خیلی زود کثیف گردد. ابعاد دستگاه به گونه ایست که درون یک دست جا گرفته و خوش دست طراحی شده است. بدنه ضد آب بوده و گواهی IP67 را کسب نموده است. جک 3.5 میلی متری هدفون از HTC U 11 حذف و USB-C جایگزین آن گردیده است.

با این کار کیفیت خروجی هدفون افزایش یافته و تمام نویزهای اضافه از بین رفته است. HTC U 11 می‌تواند صدا را به صورت 3 بعدی ضبط نماید زیرا از 4 میکروفن فوق حساس استفاده شده است. بلندگوهای قدرتمند BoomSound Hi-Fi در بخش زیرین جای گرفته‌اند. بلندگوهای HTC U 11 به قدری قوی هستند که کل دستگاه را تبدیل به بلندگو می‌کنند. برای کسانی که عاشق هدفون هستند چیپ DAC درون USB-C کار گذاشته شده تا صدای خروجی را تقویت نماید. دوربین در بخش پشتی تا جای ممکن با بدنه یکدست شده است. نوع شیشه استفاده شده در بخش پشتی برای اولین بار در LG G6 رویت شد و توانست نظر مثبت همه را به خود جلب نماید.

بررسی اولیه HTC U 11

نمایشگر HTC U 11 دارای اندازه 5.5 اینچ با رزولوشن QHD بوده و از نوع Super LCD 5 انتخاب شده است. از گوریلا گلس 5 به عنوان محافظ نمایشگر استفاده شده است. تراکم پیکسلی آن 539ppi می‌باشد. این تراکم پیکسلی برای استفاده از هدست واقعیت مجازی بسیار ایده آل می‌باشد. اشباع و تضاد رنگ ها بسیار عالیست. بررسی اولیه HTC U 11 نشان داد که خوانایی نمایشگر زیر تابش نور خورشید و محیط های بیرونی بسیار عالی می‌باشد.

در ادامه بررسی اولیه HTC U 11 می رسیم به پردازنده Snapdragon 835 که قلب تپنده دستگاه می‌باشد. این پردازنده به تازگی به مرحله تولید انبوه رسیده و هنوز تلفن‌های اندکی از آن بهره می‌برند. اندازه رم به حافظه داخلی بستگی دارد. 4 گیگابایت رم درکنار 64 گیگابایت حافظه داخلی یا 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. باتری HTC U 11 زیاد بزرگ نبوده و ظرفیت آن تنها 3000mAh می باشد.

مهمترین بخش بررسی اولیه HTC U 11 به فناوری جدید Edge Sense باز می‌گردد. بخش جدیدی در رابط کاربری HTC Sence افزوده شده است. سیستم عامل آن اندروید 7.1 بوده و به مدد آن ها HTC توانسته ویژگی Edge Sense یا همان چلاندن یا فشردن خودمان را به دستگاه اضافه نماید. HTC U 11 می‌تواند تشخیص دهد که شما چگونه تلفن را درون دست خود می فشارید و متناسب به آن پاسخگو خواهد بود! با فشردن دستگاه درون دست خود می توانید چراغ قوه روشن کنید یا دوربین رو باز کنید یا حتی سلفی بگیرید! برای مثال با فشردن ساده، دوربین باز شده و اگر طولانی مدت دستگاه را فشار دهید دوربین اقدام به ثبت تصویر می‌نماید! ترفندی بسیار جالب و کاربردی که از لبه‌های منحنی سامسونگ هم هوشمندانه‌تر به نظر می‌آید. پس از بررسی اولیه HTC U 11 مشخص گردید که می‌توان قابلیت Edge Sense را بنا به نیاز تغییر داد و آن را کاملا شخصی سازی نمود. دستیار صوتی آن گوگل بوده که می‌تواند با آمازون الکسا هم جایگزین گردد.

بررسی اولیه HTC U 11

دوربین HTC U 11 خارق العاده بوده و می تواند بهترین تصاویر ممکن را ثبت نماید. این دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع UltraPixel بوده و اندازه هر پیکسل آن 1.4 میکرون است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به OIS، فلش LED دوگانه، فوکوس خودکار UltraSpeed و f/1.7 اشاره نمود. دوربین خودنگار هم 16 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2.0 می‌باشد. این دوربین هم مانند دوربین اصلی به HDR خودکار مجهز شده است.

بررسی اولیه HTC U 11 بسیار مثبت بوده و نوید یک تلفن قدرتمند و دوست داشتنی را برای سال 2017 می دهد. طراحی زیبا، امکانات خوب و دوربینی قدرتمند توانسته مجموعه ای قدرتمند را ایجاد نماید. قیمت HTC U 11 حدود 700 دلار است. این قیمت بسیار ایده آل بوده و می تواند جای خود را در بازار گران قیمت تلفن های پرچمدار باز نماید. فروش HTC U 11 از ماه ژوئن در رنگ های سیاه، سفید، نقره ای، آبی و قرمز آغاز خواهد شد. بررسی اولیه HTC U 11 را چگون ارزیابی کردید؟ نظر خود را با دوستانتان در میان بگذارید.

امتیاز دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.